Ez a böngésző elavult. Kérjük, váltson másik böngészőre, hogy teljes mértékben használhassa weboldalunkat.

Rendszermegoldások az intralogisztikai anyagáramlásban

A teljes kép
Intralogisztikai folyamatok a Linde által berendezett raktárban

Az intralogisztika átalakulóban van. Az olyan iparági trendek hatására, mint az online kereskedelem és a termékek testreszabása, az anyagáramlás egyre gyorsabb és rugalmasabb folyamatokat igényel. A termékportfóliók bővülésével és a költségnyomás növekedésével a folyamatok egyre kisebb részműveletekre bomlanak. Ezzel párhuzamosan jelentősen nő a komplexitás.

A vállalatok komoly feladatok előtt állnak: a logisztikai folyamatok teljes körű átalakítást igényelnek. Különösen az intralogisztika 4.0 megjelenése óta a flották hálózatba szervezése, a moduláris megközelítés és a folyamatvezérlés került fókuszba. De vajon melyik megoldás lehet a leghatékonyabb a meglévő épületekhez vagy egy zöldmezős projekthez? Ennek megismeréséhez magas szintű szakértelemre van szükség a folyamatokkal kapcsolatban.

A Linde Anyagmozgatás pontosan ezt a szakértelmet kínálja egyedi rendszermegoldásaival, melyek a kiindulási tényezők együttes elemzésén és az ügyféllel közösen kitűzött célokon alapszanak. Az ennek segítségével kialakított megoldás változatok figyelembe veszik az automatizálás különböző szintjeit. Mivel az új, átfogó megoldás a lehető leghatékonyabban integrálja a meglévő folyamatokat, struktúrákat és létesítményeket, jelentős előnyöket kínál az ügyfelek számára. A felhasználók minimális befektetési kockázat mellett testre szabott anyagáramlási rendszerhez juthatnak.

Frank Heptner, Senior Director Consultancy and Projects Intralogistics Solutions, Linde Anyagmozgatás
A jövedelmező és a jövő szempontjából biztos intralogisztika előfeltétele a szakszerű tanácsadás, amelynek keretében pontosan kielemzik az aktuális helyzetet, és testre szabott megoldásokat dolgoznak ki. A Linde Anyagmozgatás egyetlen forrásból kínálja mindezt.

Frank Heptner, Senior Director Consultancy and Projects Intralogistics Solutions, Linde Anyagmozgatás

Anyagáramlás a Linde Anyagmozgatás egy raktárában

Előrelátó tanácsadás

Az intralogisztika teljes körű optimalizálásához a Linde átfogó tanácsadási szolgáltatást kínál, mely az elemzéstől és szimulációtól a flották újratervezéséig és az akár zöldmezős raktárterek kialakításáig terjed. Ezenkívül a vállalatot a kidolgozott elképzelés bevezetése során szakértők is támogatják. A Linde mindent megtesz, hogy segítsen az anyagáramlást holisztikusan továbbfejleszteni.

Nyolc lépés a testre szabott intralogisztikáért

1. lépés: A projekt meghatározása

A Linde szakemberei kidolgozzák a projektet, megállapítják a szükséges feladatokat, és meghatározzák a projektterjedelemmel kapcsolatos célértékeket.

2. lépés: Állapotfelmérés

A tanácsadók rögzítik a projekthez kapcsolódó területek aktuális állapotát, a hozzájuk tartozó munkafolyamatokkal és szerkezeti adatokkal együtt, beleértve az egyes tételek és raktárak adatait, a teljesítményértékeket, valamint az ügyfél céljait és elvárásait.

3. lépés: Elemzési fázis

Ebben a lépésben a munkafolyamatok gyenge pontjainak alapos vizsgálata következik, különös tekintettel az átfutási és várakozási időkre, a hibaarányokra és a káresetekre.

4. lépés: A potenciál megállapítása

A szakértők ezután konkrét javaslatokat dolgoznak ki a folyamatok javítására, meghatározva az ehhez szükséges technológiai követelményeket és a kívánt célállapotot.

5. lépés: Intézkedési lista összeállítása

A megállapított potenciál alapján a szakértők összeállítják az összes szükséges strukturális, folyamat- és informatikai intézkedés listáját. Ez magában foglalja a költség- és időtervezést is, amelynek segítségével kiszámíthatóvá válik a teljes várható megtakarítás.

6. lépés: A megoldás kidolgozása

A tanácsadók az egyedi intézkedéseken túl komplett rendszermegoldásokat dolgoznak ki. Ügyelnek arra, hogy a megoldások zökkenőmentesen integrálhatók legyenek a meglévő ügyfélstruktúrákba.

7. lépés: A megoldások összehasonlítása

A megoldási koncepciók egy döntési mátrixba kerülnek, amelyet a legfontosabb projektparaméterek alapján állítanak össze. Ez a mátrix többek között a befektetés várható megtérülését is megmutatja.

8. lépés: Vezetői összefoglaló

Az utolsó lépésben a szakértők a mátrix alapján kiértékelik a rendszermegoldásokat, és cselekvési tervet javasolnak az ügyfélnek.

Szisztematikus tervezés

Az új raktár tervezése és szimulálása

Ahhoz, hogy egy új raktárban a folyamatok a kezdetektől fogva – szűk keresztmetszetek és kapacitástöbbletek nélkül – zökkenőmentesen működjenek, a Linde szakértői a tervezési szakasz során átfogó 2D-s és 3D-s szimulációkat alkalmaznak: A „Stratos“ szoftverrel a tervezett raktár CAD-rajzai importálhatók vagy lemásolhatók. Ezután a falak, polcok, szállítószalagok és komponensek megváltoztathatók, illetve új elemek is betervezhetők. Az így létrejövő modell valamennyi raktári mozgással „virtuálisan bejárható“ – valamennyi részletet tökéletesen modellezve. Ennek alapján a szakemberek többek között megállapítják, hogy a zökkenőmentes anyagáramláshoz mennyi targonca, munkatárs, műszak vagy tehergépkocsi-rámpa szükséges.

Az anyagáramlás tökéletesítése

A Linde vezérlőrendszereivel az intralogisztikai folyamatok teljes egészében irányíthatók és optimalizálhatók, a beérkező áruktól a tároláson, a termelési ellátáson és a komissiózáson át az árukiadásig. A Warehouse Management System (WMS) teljes áttekintést nyújt az összes folyamatról, és megfelelő hátteret biztosít azok folyamatos fejlesztéséhez. A targoncavezérlő rendszer (SLS) gondoskodik a járműpark lehető legjobb kihasználásáról.

Egy raktár grafikus megjelenítése, amely a Linde Anyagmozgatás targoncáit használja

Az átfogó ismeretek hasznot hoznak

Szeretné átfogóan optimalizálni az anyagmozgatógépeivel kezelt, összetett anyagáramlási folyamatait? Alkalmazza a Linde átfogó szakmai ismereteit és tapasztalati tudását.


Vegye fel velünk a kapcsolatot