Linde bérlet a Formula Student Germany versenyen 2016-ban
Használat közben a versenyszakaszon
Linde bérlet a Formula Student nemzetközi tervezési versenyen a Hockenheimringen
Ez olyan verseny, amelynek nincs párja: 115 csapat, 28 országból és összesen 3600 résztvevő – ennyien versengenek minden évben a Formula Student Germany keretében a legjobb versenyautó megtervezésével. A hallgatók egy éven keresztül építik prototípusaikat, készítenek bemutatókat és gyakorolnak a tesztfutásokra. A csapatok ennek megfelelően nagy izgalommal és lelkesedéssel végzik munkájukat. Ezért is nagyon fontos a hockenheimringi esemény zökkenőmentes megszervezése és lebonyolítása. Az esemény során a gyors és professzionális felépítésről és lebontásról, valamint további logisztikai feladatokról már évek óta a Linde bérlet gondoskodik. Ennek során néhány kihívásnak kell eleget tenni.

Logisztikai kihívások gyors kezelése
A levegő feszültséggel teli. Mindenhol csapattagok nyüzsögnek, versenyautóikat tolják a helyükre, csavaroznak a karosszérián, üzleti terveik bemutatóit gyakorolják, és az utolsó pillanatban megoldják a motoroknál felmerülő műszaki kihívásokat. Az önkéntes segítők egyik csoportja ekkorra már elvégezte feladatainak nagy részét: „A Formula Student Germany a kivételes események egyike. A 6000 látogatóval együtt mi, vendéglátók mintegy 10 000
emberről gondoskodunk, akik zökkenőmentes rendezvényre számítanak. Amikor vasárnap este ideérkezünk, alapjában véve csak egy üres mezőt találunk. Ekkor a lehető legrövidebb idő alatt kell mindent felépítenünk az öt versenynapra, és az esemény során is számos logisztikai kihívással kell szembenéznünk. A Linde bérlettel erre rugalmasan fel tudunk készülni” – mondja Tim Hannig, a Formula Student Germany elnöke.

Targoncaszállítás hajnali pirkadatban
A Formula Student Germany olyan különösen igényes esemény, amely a nagyszámú önkéntes nélkül megvalósíthatatlan lenne. Így a versenypálya teljes lezárásának kellékeit, a szolgáltatási és nézőtéri területeket és valamennyi biztonsági berendezést fel kell építeni, majd le kell bontani – és mindenekelőtt több mint 100 versenyautót kell biztonságosan lerakodni. A csapatnak csupán 36 órája van a felépítésre, amelynek ilyen szoros határidő mellett különösen hatékonyan és gyorsan kell lezajlania.

Targoncák, vontatók, komissiózó targoncák: A bérflotta a kívánt időben, teherautón érkezik reggel a Hockenheimringre.

Targoncák, vontatók, komissiózó targoncák: A bérflotta a kívánt időben, teherautón érkezik reggel a Hockenheimringre.
„A Linde bérlettel különösen rugalmasak vagyunk. Szabadon meghatározhatjuk, mikor érkezzenek a gépek – korán reggel, vagy akár késő este is” – meséli Johannes Kratzel eseménytámogatási vezető, aki a teljes felépítést és lebontást felügyeli. Így ebben az évben is pontosan hét órakor érkezik meg a nyergesvontató. „Egy rövid átadás-átvételi jegyzőkönyv – és már indulhatnak is a dolgok!” – fűz Kratzel megjegyzést a bürokráciamentes átadáshoz.

Rövid távú bérbeadás: események ideális logisztikai megoldása

A fordulékony komissiózó targoncák elengedhetetlenek a szervezők, támogatók és a csapatok számolatlan anyagának kirakodásánál.

A fordulékony komissiózó targoncák elengedhetetlenek a szervezők, támogatók és a csapatok számolatlan anyagának kirakodásánál.
A Linde rövid távú bérlete mindig akkor célszerű megoldás, amikor rendezvények vagy rövid távú projektek esetén szállításigény áll fenn. A rövid távú bérbeadás egy naptól legfeljebb egy évig tartó bérleti időszakot jelent. „A Linde számára ez sokkal többet jelent annál, mint hogy néhány targoncát csak elhozzon, majd néhány nap múlva elszállítson. Kívánságra teljes járműflottát szállítunk a legkülönbözőbb feladatokhoz, és a legmesszemenőbben rugalmasan reagálunk követelményekre, változásokra vagy előre nem látható eseményekre” – magyarázza Theresa Fischer, a Linde nemzetközi bérkölcsönző részlegének kontaktszemélye. A Linde munkatársai ehhez megfelelő ágazati ismeretekkel rendelkeznek, így nagyon pontosan meg tudják becsülni, hogy mely gépek illeszkednek a legjobban a követelményekhez, és hányra van belőlük szükség. Az Európában több mint 45 000 bérjárművel rendelkező hálózat révén rendszerint mindig rövid határidővel állnak rendelkezésre a megfelelő anyagmozgató gépek.

500 m-es épített kerítés és számtalan gumiabroncs
Az infrastruktúra létrehozásához Kratzelnek két-két emelővillás targoncára, komissiózó berendezésre és vontatóra van szüksége. „A szponzorok megszámolhatatlan mennyiségű raklappal érkeznek, amelyeket saját felszerelésünk kezelése mellett kell elosztanunk. A szállító teherautók kirakodásához ilyenkor a fordulékony kis komissiózó targoncákat használjuk. Ezek rakománykezelő képessége is különösen egyszerű. Ez azért fontos, mert önkénteseinknek rövid eligazítást követően máris bele kell vágniuk a feladatokba. A gyakorlásra nem marad idő” – vázolja Kratzel a felépítés munkájának reggeli kezdetét. „A vontatók is nagy segítségünkre vannak az itteni hosszú utak megtételére a Hockenheimringen. Ez nagyban megkönnyíti munkánkat, és felgyorsítja a pálya felépítését” – folytatja Kratzel. A végén többek között mintegy 500 m-nyi épített kerítés van elosztva a terepen, és számtalan egymásra halmozott gumiabroncs oszlop szolgál biztonsági ütközőként.
Milliók az epres kosárban
A Formula Student különleges jellemzője: Igazából nem gyorsasági, hanem inkább tervezési verseny. A hallgatók kigondolják, utána pedig megtervezik és megépítik egy együléses versenyautó prototípusát, és ennek során tesznek tanúbizonyságot tudásukról és kreativitásukról. Fiktív gyártócégként pedig ezenkívül egy – költségkeret- és marketingtervet is tartalmazó – üzleti terv elkészítése is feladatuk. Az úgynevezett statikus események során a hallgatók először elképzeléseiket mutatják be, míg a dinamikus események alatt egy sofőrnek kell a versenyautó tulajdonságait bizonyítani a versenypályán: Gyorsulás, fékerő és irányíthatóság.

Értékes rakomány: Versenyautónként akár 100 000 eurót is felemelhet az úgynevezett epres kosár a boksztetőre.

Értékes rakomány: Versenyautónként akár 100 000 eurót is felemelhet az úgynevezett epres kosár a boksztetőre.
A bemutató során egy különleges logisztikai feladatot kell megoldani. Így a versenyautókat a több mint hat méter magas boksztetőre kell ráemelni. Ehhez egy ennek megfelelő emelési magasságú targonca, valamint egy különleges szállítóplatform (ennek neve piros színének köszönhetően „epres kosár”) szükséges. „Én nem dolgozom mindennap emelővillás targoncával, hanem csak a Formula Student során” – mondja Christian Klein önkéntes segítő és az epres kosár felelőse. „Egyidejűleg a mozgástér is kevés, és járművenként akár 100 000 eurós értékeket kell a boksztetőre emelnem. Szóval az egyszerű kezelhetőség, a jó ergonómia és a finoman működő irányítás kivételesen fontos” – magyarázza Klein. „Összesen mintegy két és fél millió eurós anyagérték és versenyautónként egy egész évnyi munka mellett elég könnyen megizzad az ember. Ilyenkor száz százalékosan meg kell bíznunk a technikában” – hangsúlyozza Johannes Kratzel az általa és csapata által vállalt nagy felelősséget.
Egyszerű, gyakorlatias és rugalmas
Johannes Kratzel számára a bérkölcsönző szolgáltatásnál mindenekelőtt az számít, hogy minden annyira egyszerűen és rugalmasan működik. „Nekem mint bérlőnek ez egy nagyon egyszerű és gyakorlatias, mindent lefedő megoldás. Előzetesen elég, ha odatelefonálok vagy e-mailt írok; és ha a követelmények rövid távon változnak, akkor is van gyors megoldás.” Így például néhány évvel ezelőtt az epres kosarat emelő targoncához helytelen emelési magasság lett megadva. „Felhívtuk az éjjel-nappal elérhető forródrótot, és egy fél délután alatt már megvolt a cseregép. Azt, hogy rövid távú változásokra is lehet reagálni, nagyra értékelem” – utal Kratzel egy ilyen esemény kiszámíthatatlanságainak kezelésére. A végén a Hockenheimringen megtartott 11. Formula Student Germany is felejthetetlen élmény volt valamennyi résztvevő számára. „Már nagyon várjuk a következő évet és a Lindével való újabb együttműködést” – teszi hozzá Johannes Kratzel, már a Formula Student Germany 2017 versenyre gondolva.

Videó:
Felirat (CC): angol, spanyol, portugál, német
