
Az ellensúlyos targoncák új mértékadó szintje: a Linde MH H20–H35 típusú dízel- és gázüzemű targoncái
Sem a kis- és nagykereskedelem, sem az ipar nem működik targoncák nélkül. Az e-kereskedelem, a digitális vezérlésű folyamatok és a globális hálózatokba integrált szállítási láncok azonban folyamatosan növelik a műszaki megoldásokkal szembeni követelményeket. Ennek megfelelően, a legkülönbözőbb méretű és legkülönbözőbb ágazatokban működő felhasználókkal folytatott eszmecserék alkotják, az alapoktól kezdve új fejlesztésű járművek koncepcióját.






A legújabb ellensúlyos targoncák megtestesítik mindazt, amiről a Linde targoncái mindig is híresek voltak: kiemelkedő teljesítmény, biztonság, felhasználóbarát és robusztus kialakítás, sokoldalú felhasználhatóság. Ezeknek a jellemzőknek mindegyikét módszeresen továbbfejlesztettük és tökéletesítettük. A dízel- és gázüzemű targoncaként egyaránt kapható H20–H35 teljesítmény, ergonómia, biztonság és csatlakoztathatóság tekintetében egyaránt új mércét jelent, és még holnap is ki fogja elégíteni az anyagmozgatás követelményeit.
H20–H35 dízelüzemű targonca: gép és ember egysége
A maximális termelékenység alapvető feltétele a vezető és a targonca közötti tökéletes összhang. Ilyen összhang jön létre, amikor egy nagy teljesítményű hajtórendszer (mint pl. a hidrosztatikus hajtás) és az intuitív kezelésű vezérlőelemek egészítik ki egymást. Ennek megfelelően a H20–H35 dízel- és gázüzemű targoncákat a kezelő munkahelyével együtt integráltan, a targoncavezető igényeinek figyelembevételével tervezték. A minden haladási és emelési mozgás vezérlésére alkalmas, kétpedálos vezérlésből és a Linde Load Control funkcióból álló jól bevált kezelési koncepciónak köszönhetően a targonca egyszerűen, pontosan és intuitívan irányítható. A kezelőelemek intelligens elrendezésének köszönhetően a vezetőtől csak minimális erőfeszítést igényel a H20–H35 dízelüzemű targonca valamennyi kezelőelemének elérése és a lehető legnagyobb pontossággal való kezelése. A kezelő így az egész műszak alatt fáradságmentesen tud dolgozni.
-
Hidrosztatikus hajtás
-
Nem középen elhelyezett kormánykerék
-
Kétpedálos vezérlés
-
Linde Load Control
-
Egyedileg állítható tetőkonzol
-
Kényelmes beszállás
-
Maximális üléskényelem
-
Optimalizált vezetőfülke
-
Tágas vezetőfülke

Hidrosztatikus hajtás
A H20-H35 dízelüzemű targonca karbantartásmentes hidraulikarendszere veszteségmentesen viszi át az ipari motor teljesítményét a hajtókerekekre és az emelő hidraulikára. A hidrosztatikus hajtás finom megközelítést, gyors irányváltásokat, érzékeny rakománykezelést és szűk helyeken is pontos manőverezést tesz lehetővé.

Nem középen elhelyezett kormánykerék
A H20–H35 dízelüzemű targonca kormánykereke nem középen van elhelyezve, ami csökkenti a bal kar vállmozgásait és megelőzi az ízületek kopását. Jól kezelhető, sima járású és egyedi módon beállítható.

Kétpedálos vezérlés
A jól bevált kétpedálos vezérléssel a targonca rendkívül finoman és pontosan vezérelhető, mivel a kezelő mindkét lába folyamatosan a pedálon van. A jobb oldali pedállal az előremenet, a bal oldalival a hátramenet irányítható. A vezető így közvetlen visszajelzést kap a targonca mozgásairól.

Linde Load Control
A Linde Load Control vezérli a dízelüzemű targonca összes fontos oszlopfunkcióját. A kezelőelemek egy ergonomikusan kialakított kartámaszon találhatók, amely minimálisra csökkenti a karmozgásokat és megakadályozza a kifáradást. Külön rendelésre elhelyezhetők további funkciókat vezérlő kiegészítő gombok.

Egyedileg állítható tetőkonzol
A fontosabb egységek, mint pl. a fényszóró és a fűtés, a H20–H35 dízelüzemű targonca tetőkonzoljáról működtethetők. Tizenegy kezelőgomb található ott, amelyekből kilenc a világítást és a figyelmeztető fényjelzéseket vezérli. A többi szabadon programozható.

Kényelmes beszállás
A H20–H35 dízelüzemű targoncában igen alacsonyan van a belépő, ami – testmérettől függetlenül – mindenkinek megkönnyíti a be- és kiszállást. A csúszásmentes padlólemez és az ergonomikusan kialakított belépő fogantyú további biztonságot nyújt.

Maximális üléskényelem
A H20–H35 típusú belsőégésű motoros targoncában továbbfejlesztették a szokásos vezetőülést, amelyben most még szabadabb a fejmozgás és kényelmesebb a munka. A 12 ülésváltozat tovább növeli a kényelmet, és védelmet nyújt a rossz tartásból adódó problémák ellen.

Optimalizált vezetőfülke
A H20–H35 típusú dízelüzemű targonca vezetőfülkéjében különösen nagy szabadsággal mozgatható a fej és a láb. A hajtótengely, a kormányzótengely és az oszlop el vannak választva a karosszériától, ami védi a vezetőt a rezgések miatti testi terhelésektől.

Tágas vezetőfülke
A H20–H35 dízelüzemű targonca tágsara méretezett vezetőfülkéje optimális kilátást biztosít a vezetőnek. A nagy üvegfelületek mögött olyan érzése lehet, hogy a szabadban ül. A vezetőfülke fűtő- és klímaberendezése néhány perc alatt beállítja a kellemes hőmérsékletet a fülkében.
Beépített biztonság: dízelüzemű targonca a „Vision Zero“ megvalósítása érdekében
Biztonság tekintetében semmit sem szabad a véletlenre bízni. „Vision Zero“ – vagyis, nem lehet egyetlen baleset sem az üzemen belüli közlekedésben – ez a cél. A H20–H35 típusú dízelüzemű targoncában ezért mindent tökéletesítettek, amivel tartósan csökkenthető a balesetveszély. Alaposan átgondolt felépítés, tökéletes kilátás, továbbá számtalan figyelmeztető és segédrendszer gondoskodik arról, hogy az emelővillás targoncán belül és kívül is mindenkinek a lehető legjobb legyen a biztonságérzete. A vezető ugyanis csak akkor tudja a lehető legnagyobb termelékenységgel használni a targoncát, ha biztonságban érzi magát.

Optimális kilátás
A H20–H35 dízelüzemű targoncában a karosszéria, a vezetőfülke és az emelőoszlop optimális kialakításának köszönhetően a vezető minden irányban akadálytalanul rálát a rakományra és a környezetre. A karcsú emelőoszlop, a keskeny tartóoszlopok és a süllyesztett homloklap előre, a tetőszerkezet keskeny kereszttartói és az opcionális páncélüveg tető pedig felfelé teszik szinte akadálytalanná a kilátást. A természetes látómezőt a targoncán körben elhelyezett kamerák tovább bővítik.
Kérjük, lépjen be: Innen 360°-os kilátása lesz az emelővillás targoncából.
Biztonságra tervezve
A H20–H35 dízelüzemű targonca passzív biztonsága egy külön kategóriát képvisel: a keretszerkezet rendkívül robusztus oldalsó küszöbei ütközés elleni védőelemként szolgálnak. A jármű alacsony súlypontja és a magas felfüggesztésű kormányzótengely csökkentik a felborulás veszélyét. Ugyanakkor a felül elhelyezett döntőhenger és az emelőoszlop csavarodással szembeni jó ellenállása nagy maradék teherbírást eredményeznek, és nagy magasságokban is biztonságossá és finommá teszik a rakománykezelést.
Stabilitás és jó láthatóság
A H20–H35 dízel- és gázüzemű targoncákban számos biztonsági funkció segíti a kezelési hibák elkerülését. Az automatikusan működésbe lépő rögzítőfék biztonságosan megtartja a targoncát a rámpákon és emelkedőkön, amivel biztonságosabbá teszi a vezető számára a kiszállást. Az opcionális vezetőfülke nélküli targoncák ezenkívül alapfelszereltségként tartalmaznak egy elektronikus egységet is, amely a biztonsági övet figyeli. Ez biztosítja, hogy a vezető csak kúszási sebességgel tudja vezetni a targoncát, ha nem csatolta be a biztonsági övet. A H20–H35 targoncák ezenkívül számos olyan figyelmeztető és világító eszközzel vannak felszerelve, amelyek tovább javítják a biztonságot; ilyen például a Linde LED Stripes,a Linde Truck Spot és a Linde VertiLight.
Szorgalmas segéd
A H20–H35 típusú dízelüzemű targoncák gyárilag fel vannak szerelve a Linde Curve Assist segédrendszerrel. A rendszer a kormányzási szögnek megfelelő nagyságúra állítja a jármű haladási sebességét, amivel kanyarokban is kiküszöbölhető a felborulás veszélye. Ugyancsak szériatartozék a Linde Load Assist rendszer, amely a targonca maradék teherbírásának meghatározásával csökkenti a felborulás veszélyét. Ugyancsak a biztonság javítására szolgál a Linde rakománytömeg-kijelző funkciója, valamint a Linde Safety Pilot és a Linde Safety Guard segédrendszerek.
Felszerelve a jövőre: csatlakoztatható dízelüzemű targonca

Az adat a jövő valutája, legalábbis a korszerű vállalatok anyagáramában. Ez az oka annak, hogy a H20–H35 dízel- és gázüzemű targoncákban minden teljesítményadat szoftverrel elemezhető. A szériatartozéknak számító adatátviteli egységnek köszönhetően a targonca egyszerűen integrálható a Linde connect és más flottakezelő rendszerekbe. Ez hatékonyabbá teszi a járműhasználatot, pontosabbá a karbantartás-tervezést és megbízhatóbbá a költségszámítást.
Maximális hatékonyság: kevesebb állásidő, nagyobb teljesítmény
A H20–H35 típusú dízel- és gázüzemű targoncák teljesítményosztályuk leghatékonyabb ellensúlyos targoncái. Ez egyrészt a bevált hidrosztatikus hajtásrendszernek köszönhető, amely a targoncavezetőt és emelővillás targoncáját egy intuitívan működő egységgé teszi, másrészt a robusztus felépítésnek és a szervizbarát kialakításnak, amelyek a javítások miatt kieső időt a lehető legkisebbre csökkentik. A kiemelkedő hatékonyságnak köszönhetően az új H20–H35 targoncák összköltség tekintetében megelőzik a versenytársakat.
Optimális anyagmozgatási teljesítményt nyújtó hajtás
Az évtizedek alatt a Linde MH tökélyre fejlesztette azt a hajtásrendszert, amely lehetővé teszi az ellensúlyos targoncák pontos és finoman vezérelhető teljesítményleadását. Ennek a versenyelőnyt biztosító technológiának az alapja a hidrosztatikus hajtás.
A zárt és karbantartásmentes hidraulikarendszer veszteségmentesen viszi át az ipari motor teljesítményét a hajtókerekekre és az emelő hidraulikára, így a vezető minden munkahelyzetben pontosan a szükséges teljesítménnyel dolgozhat. Ez minimális üzemanyag-fogyasztás mellett maximális anyagmozgatási teljesítményt biztosít. A piacon kapható termékek közül a Linde MH dízelüzemű targoncáinak károsanyag-kibocsátása már évek óta a legalacsonyabb. Az új H20–H35 kielégíti az Euro 5 kibocsátási szabvány követelményeit.
A karbantartás még várhat
Az állásidők és karbantartások miatti kiesések időt és pénzt fogyasztanak, valamint idegességet okoznak. Robusztus felépítésüknek és szervizbarát kivitelüknek köszönhetően a H20–H35 dízel- és gázüzemű targoncák állásidői minimálisak. Az erős oldalsó küszöbök ütközés elleni védelemként szolgálnak, megakadályozva az odaálláskor bekövetkező sérüléseket. Az új ipari motor is különlegesen robusztus. Ebben a motorban a gépjárművekben megszokott fogazott szíj helyett például minimális karbantartást igénylő fogaskerekek működnek. A Linde Engine Protection System (LEPS) folyamatosan figyeli a motort, és megvédi a túlterhelésektől.
A karbantartási munkák gyorsabb és egyszerűbb végrehajtása érdekében a Linde levehető burkolatokkal és megnagyobbított szerviznyílásokkal megkönnyítette a hozzáférést a gép fontosabb részeihez. A Truck Health Monitoring rendszer átfogó hibafigyelést és a hiba helyének gyors meghatározását végzi, a hibakódok átvitelének lehetősége pedig lehetővé tesz egy gyors első diagnózist. Ennek köszönhetően a szerviztechnikus a javításhoz már magával viheti a szükséges alkatrészt.
Ez a targonca megtérül
A teljesítményadatok is megerősítik, hogy a H20–H35 típusú dízel- és gázüzemű targoncákat maximális hatékonyságra tervezték. Egy tanúsított teljesítményteszt szerint ezek az emelővillás targoncák azonos mennyiségű rakomány szállításához kevesebb időt és üzemanyagot igényelnek. A modellszámítások megerősítik, hogy teljes üzemi költségük (total cost of operation) a közvetlen versenytársakénál kisebb, még a 20 000 órát meghaladó üzemidők esetében is. Ezekben a számításokban a targonca teljesítménye mellett a karbantartási és munkaerőköltségeket is figyelembe vették.
A felhasználók előnye röviden
Az ügyfelek véleménye

