Ez a böngésző elavult. Kérjük, váltson másik böngészőre, hogy teljes mértékben használhassa weboldalunkat.

Aktív stabilitásvezérlés a K szűkfolyosós berendezésekhez

Megingathatatlan
A Linde K szűkfolyosós berendezése a raktárban

A magasraktárakban a hatékony anyagmozgatás millimétereken múlik. A szűkfolyosós berendezések nagy magasságban is elvégzik a munkát, és ott is, ahol szűk a hely, és a polctól mért távolság pontosan ki van számítva. Ilyenkor a raktár padlójának minden kis egyenetlensége problémát okozhat, és a jármű veszélyes kilengését eredményezheti.

Minden új szűkfolyosós berendezés üzembe helyezése előtt egy szerviztechnikusnak meg kell állapítania, hogy az adott raktár padlófelülete sehol nem jelent biztonsági kockázatot. Amennyiben a padló egyenetlen, a technikusnak csökkentenie kell a jármű maximális menetsebességét. Ez kisebb rakodási teljesítményt, így üzleti veszteséget eredményez.

Korábban számos raktár-üzemeltető volt kénytelen ezzel a problémával küzdeni. Emiatt a Linde Anyagmozgatás innovatív megoldásként az aktív stabilitásvezérlés (Active Stability Control, ASC) nevű segédrendszert kínálja a K típusú targoncához.



A K még hatékonyabb

A K szűkfolyosós berendezés a magasraktári anyagmozgatás során nagy rakodási teljesítmény elérését teszi lehetővé. A kombinált berendezés rendkívül szűk, akár már 1400 mm-es folyosókon is bevethető, és akár 18 méteres max. emelési magasságot ér el. A jármű nagyon gyorsan emel (0,6 m/s-ig), és közben gyorsítani is tud. Nagy emelési magasság mellett is tud nagyon gyorsan haladni, mechanikus vezérléssel akár 14 km/h sebességgel.

A K különféle intelligens segéd- és biztonsági rendszerekkel rendelkezik, amelyek segítik a vezetőt a gyors és könnyű ki- ill. betárolásban. Az aktív stabilitásvezérlés kiegészíti a rendszert, és még hatékonyabbá teszi a K típust: a rendszer felismeri a folyosó jobb és bal széle közötti egyenetlenségeket, és automatikusan kiegyenlíti a lökéseket, rázkódásokat. A jármű így nem optimális padlón is képes maximális rakodási teljesítményre.

Legnagyobb sebesség, maximális teljesítmény

A szűkfolyosós berendezések számára készült padlóknak az optimális rakodási teljesítmény elérése és a maximális biztonság szavatolása érdekében eleget kell tenniük bizonyos rendelkezéseknek. A maximális teljesítmény érdekében a padlóknak meg kell felelniük a „Szűkfolyosós anyagmozgató gépek számára készült padlók” című VDMA-irányelvnek, és be kell tartaniuk az abban megkövetelt tűréseket. Amennyiben a raktárban a feltételek nem felelnek meg ezeknek az előírásoknak, a járművek nem tudnak maximális teljesítménnyel dolgozni, és a rakodási teljesítmény csökken. Mivel az aktív stabilitásvezérlés kompenzálja az egyenetlenségeket, a K típusú targonca maximális sebessége olyan padlókon is kihasználható, amelyek nem felelnek meg az optimális előírásoknak.

A Linde aktív stabilitásvezérlésű K szűkfolyosós berendezése

A stabilizálás módja

Az aktív stabilitásvezérlés alapja egy érzékelők által vezérelt elektromechanikus rendszer. A padló egyenetlenségeit a jármű teherhordó kerekei előtt görgők tapogatják le. A rendszer felismeri a folyosó bal oldalától a jobb oldaláig található egyenetlenségeket, ezt a lehető legrövidebb idő alatt továbbítja a teherhordó kerekekhez, és kiegyenlíti a padló egyenetlenségeit. Így biztosítja a jármű menet közbeni stabilitását. Az oszlopok kilengése ezáltal érezhetően lecsökken.

Maximális teljesítmény minden padlótípuson

Meglévő raktár

Az aktív stabilitásvezérlés költségkímélő alternatívát jelent olyan raktárakban, amelyeknek meglévő padlója nem elégíti ki a K típusú targoncák teljesítményének maximalizálásához szükséges követelményeket. Amennyiben a vállalkozó növelni szeretné a szűkfolyosós berendezésének rakodási teljesítményét, két lehetősége van erre: Felújíttatja a padlót, ami általában rendkívül költséges megoldás, vagy aktív stabilitásvezérlésű K típusú targoncába fektet be, hogy ugyanazt a teljesítménynövekedést változatlan padlóval érje el.

Új építés

Új építésű raktár esetében is megéri az aktív stabilitásvezérlést választani. Újra és újra előfordul, hogy a raktárak padlójának minősége valójában nem felel meg a követelményeknek. Amennyiben a padló egyenetlenségei a VDMA-tűréshatáron kívül vannak, a vezetőnek hozzájuk kell igazítania a haladási sebességet, vagy a vevőnek jelentős költségek fejében ki kell javíttatnia a padlót.

Bérelt raktár

Az aktív stabilitásvezérlés különösen előnyös azon vállalkozók számára, akik egyáltalán nem rendelkeznek saját területtel, és ezért raktárcsarnokot bérelnek. Ebben az esetben nincs is lehetőség a raktár padlójának felújítására. Vegye igénybe ehelyett az aktív stabilitásvezérlést, hogy mégis ki tudja használni szűkfolyosós berendezésének maximális teljesítményét.

Biztonság és kényelem

Az aktív stabilitásvezérlés a K típusú targoncák vezetői számára is számos előnyt nyújt: A vezetési komfort és a biztonságérzet nő. Minden rázkódás, aminek a jármű az egyenetlen padlón ki van téve, közvetlenül átadódik a vezetőkabinra. Az akár 18 méterig terjedő magasságban végzett munkák során a polcoktól mért biztonsági távolságok elegendőek ugyan, a vezető mégis minden imbolygást érez. Az új rendszer kiegyenlíti a folyosó bal oldalától jobb oldalig mérhető egyenetlenségeket, és nyugodt, zavartalan munkavégzést tesz lehetővé. Minimálisra csökkenti az oszlop és a vezetőkabin imbolygását, és gondoskodik róla, hogy a vezető egészen magas állás esetén is stabilan és biztonságban érezze magát.


Rendelkezésre állás

A K típusú targonca gyárilag felszerelhető az aktív stabilitásvezérléssel. Alternatív megoldásként úgy is konfigurálható a rendszer, hogy az aktív stabilitásvezérlés későbbi igény esetén utólag legyen felszerelve. Ez különösen azon raktártulajdonosok számára érdekes, akik nem tudják, hogy jövőbeni padlójuk minősége mennyire lesz megfelelő. Ebben az esetben az üzemeltető megrendeléskor egyszerűen felkészíttetheti K targoncáját az aktív stabilitásvezérlésre. Amennyiben a padlóminőség valóban az optimálisnál rosszabbnak bizonyul, a rendszert utólag is könnyedén be lehet szerelni, hogy a jármű teljesítménycsökkenése megakadályozható legyen.

Az előnyök áttekintése

  • A VDMA padlókra vonatkozó irányelvei nem kötelező jellegűek
  • A DIN-18202 padlószabvány (3. táblázat 3. sora szerint) elegendő lehet
  • Teljes menetteljesítmény rossz padlóviszonyok ellenére
  • Maximális rakodási teljesítmény
  • Nem szükséges felújíttatni a padlót
  • Költségmegtakarítás
  • Biztonság nagyobb sebességnél is
  • Nagyobb vezetői komfort
  • A kisebb rázkódás kíméli a teherviselő kerekek fölötti összes alkatrészt