BR011_K_00000

Az új K modell

A magasraktár hatékony kombinált járműve


Az online kiszállítás iránti egyre növekvő kereslet miatt a raktárterületek iránti igény is nő. Ugyanakkor – mindenekelőtt a nagyvárosok környezetében – robbanásszerűen nőnek az ingatlanárak. Ez a probléma a raktárterületet optimálisan használó, végletesen összesűrített magaspolcos raktárakkal oldható meg. Ezáltal a szűkfolyosós berendezésekkel szembeni követelmények is módosulnak – jelenleg akár 17 m igényelt emelési magasságig. Ugyanakkor a modern e-kereskedelmi logisztika az optimális raktározási idők érdekében magas készletforgási sebességet követel meg.

A Linde MH K kombinált járművének új verziója a magasraktárakban végzett komissiózási és rakománykezelési folyamatok során nagy átrakodási teljesítményt tesz lehetővé. Ennek érdekében a jármű rakománykezelése, szerkezeti kialakítása és felszereltsége optimálisan illeszkedik a magasraktárak adottságaihoz és a targoncavezetők ergonómiai követelményeihez. A K modellt optimalizált részegységei, javított rendszerei és még nagyobb teljesítménye a komissiózási és rakománykezelési folyamatok nagy hatékonyságú szűkfolyosós berendezésévé teszik.

Csúcspontok

fontos részletei

A magasraktárban a legfontosabb szempont a hatékony rakománykezelés és a legmagasabb szintű biztonság. A K típusú szűkfolyosós berendezés új verziója olyan támogató- és biztonsági rendszerekkel rendelkezik, amelyek a járművezetőt még nagy emelési magasságok esetén is segítik a biztonságos és gyors ki- és betárolás során. A nagyobb termelékenységről és energiahatékonyságról optimalizált emelési és haladási mozgások, valamint tökéletesített oszlop gondoskodnak. Az alábbiakban a fontos részletekről olvashat.

A „Dynamic Reach Control” segítségével gyorsan és pontosan magas emelési magasságokba

A „Dynamic Reach Control” (dinamikus kinyúlásfelügyelet) a „Linde System Control” támogatórendszer három változatának egyik bővítése, amely a nagy emelési magasságokban előforduló oldalirányú kilengéseket csökkenti. Ezek a kilengések megnehezítik a biztonságos és pontos be- és kitárolást, valamint lelassítják a rakománykezelési folyamatot. A „Dynamic Reach Control” segítségével a járművezetők a rakományokat az eddigieknél gyorsabban, biztonságosabban és kényelmesebben helyezhetik el. Ez a termelékenységet is erőteljesen befolyásolja: A „Dynamic Reach Control” használatával a hatékonyság a „Linde System Control” normál verziójával elérhető teljesítménynél mintegy 20%-kal nagyobb.

A megoldás a kitolást az emelési magasság és a rakománytömeg, valamint a ki- és betárolásnál fellépő oldalirányú oszlopmozgás függvényében korlátozza. A rendszer ezáltal gondoskodik a csillapított és pontos polcirányú oszlopmozgásról. Ezzel párhuzamosan a „Dynamic Reach Control” az úgynevezett kéményhatást, vagyis az oszlop nagy emelési magasságokban történő meghajlását is megakadályozza. A meghajlás miatt a villák enyhén előretolódnak, ez pedig az alacsonyabb polcmagasságokkal szemben eltérő betárolásmélységet eredményez. Ezt a nemkívánatos hatást a „Dynamic Reach Control” kiegyenlíti.


Minden áttekinthető az optimalizált kezelőpulttal

Az új K modell kezelőpultja kiváló minőségű, színes kijelzővel rendelkezik. Ennek köszönhetően a járművezetők valamennyi fontos információt mindenkor áttekinthetően látnak: a menetsebességtől és emelési magasságtól a kormányelforduláson keresztül a pontos időig. A központi munkaparaméterek közvetlen láthatósága biztonságos és hatékony rakománykezelést biztosít.

A kezelőpult teljes ergonómiája úgy lett optimalizálva, hogy a járművezető keze mindenkor természetes tartásban legyen. A kezelőelemek egymástól való távolsága a fáradásmentes munkavégzéshez pontosan hozzáillesztve lett kialakítva. Az ülve vagy állva végzett munkához szükséges egyéni kezelési kényelem érdekében a pult magassága és szöge egykaros fogantyú segítségével ugyanúgy beállítható, ahogy a pulttartókar dőlése is.


Gyors rakománykezelés a fő- és pótemelés párhuzamos használatával

Az új K modellel a rakományok lényegesen gyorsabban érkeznek meg a megfelelő tárhelyre. Ezentúl ugyanis a fő- és pótemelő egyidejűleg emelhető vagy süllyeszthető. Így a járművezetők például a különösen magas vagy különösen alacsony polcszakaszokat egy lépésben elérhetik. A járművezetőknek eddig ehhez gyakran kellett először a fő, majd a pótemelést egymás után kezelniük. A villák a párhuzamos vezérlésnek köszönhetően összességükben is lényegesen gyorsabban pozicionálhatók, és különösen egyszerűen állítható be egyedi kényelmes magasságuk.


Nagyobb emelési magasságok javított oszlopstabilitás révén

Az új K modell emelési magassága akár 18 m is lehet. Az eddigi legnagyobb csúcsérték eléréshez a Linde tervezői ennek a szűkfolyosós berendezésnek az oszlopát még stabilabbá tették. A K modellel a vállalatok a legjobban felkészülhetnek az egyre nagyobb emelési magasságokra.


Akadálytalan rálátás a rakományra és a környezetre

Az új K első ablaka 80 mm-rel nagyobb az elődmodellénél. Ez a villákra 20%-kal nagyobb méretű rálátást – azaz a rakománykezelés során több biztonságot és kevesebb ütközéses sérülést – jelent. A javított rálátás miatt a járművezetőknek a rakományok megtekintéséhez kevesebb mozdulatot kell végezniük a fülkében, így fáradásmentesen tudnak dolgozni.

A K modell tükörmodulja szükség esetén kiegészítő funkciókkal is felszerelhető. A tükrök a hátramenetet és a folyosókra való behajtást támogatják. LED-munkalámpa javítja a polcszakaszokba való belátást.


Nagy teljesítményű és energiatakarékos

Az új K modell nem csak 5%-kal teljesítőképesebb elődjénél, de átlagosan 25%-kal kevesebb energiát is fogyaszt nála. Ezt a csúcsteljesítményt az optimalizált hidraulika rendszer, a jobb tömegeloszlás, egy új fordító-tolóhajtás és intelligens szabályozórendszerrel ellátott, fordulatszám-vezérelt szivattyúk teszik lehetővé. A javított teljesítmény nagyobb menet- és emelési sebességeket, ezáltal pedig hatékonyabb rakománykezelést biztosít a magasraktárban.


Megnövelt biztonság vészhelyzeti riasztás révén

A vészhelyzeti riasztás felismeri a megszokottól eltérő vezetési magatartást, és ebből a járművezető potenciális vészhelyzetére következtet. A lehetséges balesetek elkerülése érdekében a rendszer veszélyhelyzet esetén akusztikus és optikai jelzéssel figyelmeztet. Ezt a kezelőpulton, oldalsorompón, az éberségi kapcsolón stb. elhelyezett különböző érzékelők teszik lehetővé.


Modularitás

valamennyi követelmény esetén

Az új K modell a piac egyetlen teljes körűen modulrendszerű kialakítással rendelkező szűkfolyosós berendezése. Ezért nincsenek modellváltozatai, hanem maximális rugalmasságot nyújt a konfigurálás során. Összesen 10 millió felszereltségi kombináció lehetséges. A felszereltségi részegységek révén a vállalatok a K modellt pontosan hozzáilleszthetik logisztikai követelményeikhez és helyi adottságaikhoz. A legfontosabb kiválasztási lehetőségekhez többek között a következő részegységek tartoznak:

A K szűkfolyosós berendezés robbantott rajza az összes lehetséges modul ábrázolásával

A K sorozat moduláris rendszerével 10 millió járműváltozat alakítható ki

Oszlop

A K modell 64 különböző oszlopmagassággal és -kialakításban kapható. Ennek megfelelően a felhasználók a polcmagasságoktól függően választhatják ki a szükséges munkamagasságot, és például egy egymásba tolt triplex oszlop segítségével – nagy emelési magasság ellenére is – kisebb áthaladási magasságokat érhetnek el.

Motor és akkumulátorok

A nagyobb menet- és emelési sebességek, valamint a nagy készletforgási sebességgel megvalósuló intenzív rakománykezelés érdekében a K modellnél különböző motor- és akkumulátorteljesítmények állnak rendelkezésre.

Karosszéria

A magasraktári használat során a szűkfolyosós berendezéseknek optimálisan kell illeszkedniük a folyosószélességhez. Emiatt a vállalatok a K modellnél 5 különböző karosszériaszélességből választhatják ki a megfelelőt.

Vezetőfülke

A K modell vezetőfülkéje a felhasználási területtől és a munkakörnyezettől függően választható meg. Erősen huzatos csarnokok vagy hűtőraktárak esetén például teljesen zárt és fűthető vezetőfülkével szerelhető fel. A K modell új verziója már 50 mm-rel nagyobb vezetőfülke-mélységgel – és ezáltal nagyobb mozgástérrel – rendelkezik. Ugyanakkor a választható komfort vezetőfülke esetén a kiegészítő mélység 100 mm.

Kezelési lehetőségek

A K modell normál vagy osztott kezelőpulttal érhető el. Az osztott kezelőpult, ahol a kezelőelemek jobbra és balra a kartámaszba vannak integrálva, a gyakori be- és kitárolást igénylő, intenzív rakománykezelést végző járművezetők munkáját könnyíti meg. A kezelőelemek kisebb mozdulatokkal, közvetlenül érhetők el.

Termékbemutató videó