Az N20 és N20 C komissiózó targonca félautomata változata
Automatikusan hatékonyabb
A digitalizált folyamat- és szállítási láncok, továbbá az egyre egyedibbé váló termékek megkövetelik az intralogisztikai folyamatok fokozottabb automatizálását. A kereskedelmi láncok, logisztikai szolgáltatók, szupermarketek és drogériák raktáraiban a horizontális komissiózás jelentős optimalizálási lehetőségeket rejt. Ez a folyamat lényegében abból áll, hogy a munkatárs gyalogosan megteszi a kijelölt útvonalat és manuálisan fel- ill. lerakodja az árut. A Linde N20 SA és N20 C SA félautomata komissiózó targoncáival ezek a műveletek jelentősen hatékonyabbá tehetők. Így jelentősen növelhető a termelékenység és rakodási teljesítmény.
Lépten-nyomon nagyobb teljesítmény
Az emberi munkaerőhöz kapcsolódó anyagmozgató gépek központi szerepet játszanak a komissiózás optimalizálásában. A komissiózás az egyik legfárasztóbb és legtöbb időráfordítást igénylő raktári tevékenység, amely 30-45%-ban a dolgozó gyalogosan megtett útjából, további 30-45%-ban pedig az áru kézi fel- és lerakodásából áll. Összességében sok olyan optimalizálási lehetőséget rejt magában, ami az automatizálás segítségével megoldható.
Itt az N20 SA és N20 C SA komissiózó targoncák láthatók félautomata üzemben: segítségükkel jelentősen csökken a gyalogosan megtett út, valamint a be- és kiszállások száma. Ez közvetlen hatással van a termelékenységre és a rakodási teljesítményre. Ha a munkatársnak kevesebb lépést kell megtennie, akkor nő a teljesítőképessége és a rakodási műveletek gyakorisága. A különböző módszerekkel végzett tesztek alapján a Linde félautomata komissiózó targoncáinak használata körülbelül 20%-os teljesítménynövekedést eredményezett a kézi komissiózáshoz képest. Az automatizált funkciók nagy előnye, hogy könnyedén integrálhatók az ügyfél folyamataiba, így azok jelentősen gyorsabbá és biztonságosabbá tehetők anélkül, hogy a munkatársaknak a már megszokott komissiózó gyakorlatukon változtatniuk kellene.

Hatékonyabb komissiózás
Az optimalizálási lehetőségek bemutatása érdekében a Linde teljesítménytesztnek vetett alá három elterjedt komissiózó módszert. Az eredmény: a teljesen manuális komissiózáshoz képest kb. 20%-os hatékonyságnövekedés érhető el.
Mellette és előtte haladás
Az ügyfeleknél leginkább elterjedt alkalmazáshoz a félautomata SA üzemmód két üzemmódot kínál: A magasraktárakban a komissiózás leggyakrabban a polcsor egyik oldalán zajlik úgy, hogy a munkatárs U-alakban megy végig a folyosón. Ehhez a „Walk-with-me” (kísérj engem) üzemmód az ideális. Ennél az üzemmódnál a targonca a kezelő által gyalogosan megtett utat követi. Ha a munkatárs megáll, a jármű is megáll. Ha a kezelő elindul, a jármű is folytatja útját. A targoncavezető a polc mellett maradhat, hogy összegyűjtse az árut; nem kell oda-vissza gyalogolnia a vezetőplatform és a villa között. A targonca akkor halad tovább, ha a munkatárs elhalad egy bizonyos pont mellett. Ez az úgynevezett „virtuális fal” a távirányítón választható ki.
Kisebb raktárakban a „Continuous” (folyamatos) üzemmód a legjobb választás, mert ekkor a targonca a folyosó közepén halad, a rakodás pedig mindkét oldalról történik. A munkatárs Z-alakban halad gyalogosan a folyosó két oldalán található polcok között, és úgy rakodja az árukat fel ill. le. A kezelőnek nagy segítséget nyújt a Stop & Go funkció, amellyel előre tudja küldeni a targoncát, miközben ő a villa mellett marad. Így rövidebb utat kell gyalogosan megtennie. Szükség esetén pedig a targoncavezető egyszerűen maga is vezetheti is a targoncát.
A legmagasabb fokú biztonság
A járművek elejébe nagy teljesítményű biztonsági szkennert építettünk be, így a félautomata üzemmód alkalmazása nem jelent biztonsági kockázatot. A szkenner észleli a hirtelen a targonca útjába kerülő személyeket, egyéb járműveket, sőt, akadályokat is. Ezáltal pedig megelőzi az ütközéseket és baleseteket. A rendszer centiméter pontossággal meg tudja határozni a kezelő helyét a távirányító révén, ami a targoncán lévő négy antennával ultraszéles sávú technológiával kommunikál. A félautomata üzemmódoknak köszönhetően kisebb a hibák és balesetek aránya, mert csökken az állandó be- és kiszállásokból eredő sérülések kockázata. Az első lökhárítón található speciális védőelem pedig megakadályozza, hogy a kezelő lába a targonca alá kerüljön. Az éppen aktív üzemmódot a rúdra szerelt különböző színű lámpák jelzik. Akkor is világítanak, ha a targonca félautomata üzemmódban működik, és figyelmeztetnek, ha a távirányító és a targonca között megszakadt a kapcsolat. A kezelő számára biztonságos és kényelmes munkaterület biztosítása érdekében a targonca automatikusan 50 cm biztonsági távolságot tart a polctól, és minden folyosó végén megáll, hogy ne ütközzön össze a fő útvonalakon haladó többi járművel.
