Magyarország
Kezdő oldal

Gyorsabb és biztonságosabb logisztika a Dynamic Mast Control-lal

25-Sep-2015

Anyagmozgatás bemutatja az új, intelligens operátor-asszisztens rendszert tolóoszlopos targoncákhoz

Linde Anyagmozgatás 2015 március végén vezetett be a piacra egy fontos, innovatív operátor-asszisztens rendszert a tolóoszlopos targoncákhoz. A Linde egyedülálló rendszerének ekkor fejeződött be a felhasználói tesztelése, és vált elérhetővé minden felhasználó számára a teljes R14-R20 szériához.

“A piaci trendek azt mutatják, hogy a raktárak és disztribúciós központok állványai egyre magasabbak lesznek” mondta Alexander Schmidt, a Linde Anyagmozgatás Tolóoszlopos targoncák és Vontatók divíziójának Igazgatója. “Ez azt jelenti, hogy egyre nagyobb az igény a 8 méter feletti emelési magasságú tolóoszlopos targoncákra. Amíg 2005-ben az eladott Linde tolóoszlopos targoncák 38%-a, addig 2014-ben már 52% volt ilyen, vagy magasabb emelési magasságú emelőoszloppal értékesítve”.

Dynamic Mast Control' a neve annak a tolóoszlopos targoncákhoz kifejlesztett innovatív asszisztens rendszernek, melyet a Linde Anyagmozgatás 2015 március végén vezetett be a piacra és amely jelentékenyen növelheti a teljesítményt és a biztonságot.

Ugyanakkor a növelt emelési magasság nagyobb ügyességet követel a kezelőtől. Teljesen kitolt oszlop esetén annak kitolása az emelőoszlop dinamikus lengését, (oszcillációját) okozza, különösen terhelt állapotban. Továbbá terhelt állapotban megnövekszik az oszlop előrehajlása is.

Amikor a raklapot a polcra akarja helyezni, az operátornak meg kell várnia, amíg az oszlop lengése lecsillapodik, mert még kismértékű lengésnél is nehéz pontosan a megfelelő helyre lehelyezni a rakományt. Ez jelentősen megnehezíti a kezelő munkáját és rossz esetben a lengő teher kárt okozhat az állványban, vagy a mögötte lévő polcon már elhelyezett rakományban. Ez azért is megtörténhet, mert minél jobban előrehajlik az oszlop, annál inkább előfordulhat, hogy a raklapot túl mélyen helyezik el a polcon, emiatt a raklapok/rakományok nem egyformán helyezkednek el a polcokon – így alakulhat ki az úgynevezett „kémény-hatás”.

Nagy emelési magasságnál az, hogy a raklapok egyre beljebb vannak a polcokon, azt eredményezheti, hogy a kezelő egyre nehezebben éri el, vagy nem képes kitárolni a tartón lévő rakományt. Mindez azért is problémás, mert ha a rakomány mélyebben van a polcon, akkor a teher tömegközéppontja távolabb esik az emelővilla tövétől.

Amikor a targoncával egy ilyen raklapot kell levenni az állványról, a villákat nem lehet teljesen betolni a raklap alá. Ez azt jelenti, hogy a kezelő először egy kissé kijjebb kell „húzza” a rakományt mielőtt le tudná emelni a tartógerendáról és ez megnöveli a ciklus időt. Továbbá előfordulhat, mivel a teher felemelésekor az oszlop előrehajlik, hogy az emiatt előrelendülő teher nekiütődik a mögötte lévő túltolásgátlónak, vagy ha nincs túltolásgátló, akkor a mögötte lévő rakománynak, különösen ha az is mélyebben van az állványra helyezve.

Az új érzékelők által felügyelt "Dynamic Mast Control" (DMC, vagy magyarul dinamikus oszlop szabályozás) tolóoszlopos targoncákhoz kifejlesztett operátor-asszisztens rendszer hatékonyan támogatja a kezelőt, stresszmentes és hatékonyan működő környezetet biztosítva a munkához. A rendszer kulcsa egy nagyon pontosan működtethető fogasléces elektromos kitolómotor a targonca motorterében. Az egyedülálló és innovatív Linde Elektromos Kitolómű egyenletes finom oszlopmozgatást biztosít, akár az emelési funkcióval egyidejűleg működtetve is, az optimális termelékenység elérése érdekében.

A Linde DMC rendszer automatikusan kompenzálja és minimálisra csökkenti az emelőoszlop lengését és az oszlop előrehajlásának hatását az oszlop pontos és zökkenőmentes ellenirányú mozgatásával – teszi ezt pontosan, gyorsan és energiatakarékosan. Mindez azt jelenti, hogy a DMC-vel felszerelt Linde tolóoszlopos targonca kezelője nem szenved el időveszteséget az oszloplengés és az oszlop előrehajlás hatásai miatt, és képes a rakományt gyorsabban, azonos pozícióba és biztonságosabban betárolni. Továbbá, amikor kitárolja a raklapot az állványból, a villák mindig teljes mértékben betolhatóak a rakomány alá már az első kísérletre, ami gyorsabb munkaciklusokat eredményez és elméletileg megszünteti az állvány, vagy a többi betárolt rakomány sérülésének veszélyét.

A dinamikus lengés és az oszlop előrehajlás lehetőségekhez képest legfinomabb és leghatékonyabb kontrollálására a Linde Anyagmozgatás fejlesztési csapata a hidraulikus rendszer helyett a sokkal precízebb, energiahatékonyabb fogasléces, elektromos kitolómotor mellett döntött. A további előny, hogy az egyidejű emelés és oszlopkitolás így nem okoz sebességcsökkenést egyik funkciónál sem, lehetővé téve a targonca termelékenységének további fokozását.

A Linde innovációja egy olyan értékes új eszközt ad ügyfeleinek, mely biztonságosabb, termelékenyebb és költséghatékonyabb logisztikát biztosít a mindennapi kihívásokkal szemben.

back

lap tetejére