Gyors átrakodás szűk folyosókon
A Linde Material Handling A sorozatú magasraktári targoncája rendkívül szűk folyosókon is nagy rakodási teljesítményre képes. Ez nem kis mértékben a korszerű meghajtásnak köszönhető, amely nagy emelési magasságokban is jelentős emelési és menetsebességeket ér el. Ezenkívül a targonca egyszerre képes emelni és gyorsulni. A nagy maradék teherbírás, illetve a különböző kamera- és segédrendszerek ugyancsak nagy előnyt jelentenek. Ez utóbbiak többek között segítik a raktárbeli navigálást, csökkentik a balesetveszélyt, és megkönnyítik a magasban végzett gyors rakománykezelést. Az A sorozatú szűkfolyosós magasraktári targonca moduláris felépítésű. A járművet az ügyfél egyedi módon a saját alkalmazási területéhez állíthatja össze a rendelkezésre álló motorokból, akkumulátorokból, emelőoszlopból, alvázból és még sok más egységből.
Jellemzők
Biztonság
Az oldalirányú üléshelyzet az előre- és hátramenet során is optimális kilátást biztosít. A targoncavezető az opcionális villakamerával és a keresztvonalas lézerrel még jobban szemmel tudja tartani a magasra emelt rakományt. Ezeknek a rendszernek köszönhetően a rakomány a felsőbb polcszinteken könnyebben kezelhető, és a balesetveszély is csökken. Az opcionális Dynamic Reach Control (DRC) az elérési távolságot intelligens módon az aktuális rakománysúlyhoz igazítja, valamint be- és kitárolás során csökkenti az oszlop oldalirányú kilengését. Ezek a funkciók biztonságosabbá teszik a rakodást és növelik a rakodási teljesítményt. A szerviztechnikus beprogramozhatja a haladásra, valamint az emelésre és süllyesztésre vonatkozó határértékeket. Ezáltal megelőzhető a rakomány menet közben történő véletlenszerűen emelése és süllyesztése. A kiegészítő felszerelésként elérhető menetbiztonsági asszisztens a horizontális pozíciót RFDI-címkék vagy vonalkódok alapján határozza meg a folyosókon, érzékeli a polcon, a padlón vagy a mennyezeten lévő akadályokat, és ezekhez igazítja az emelési magasságot és a sebességet. A szintén opcionális személyi védőberendezés (PSA) a targonca elején és hátulján elhelyezett érzékelők segítségével felismeri a jármű útjában tartózkodó személyeket vagy tárgyakat, és megállítja a targoncát.
- Optimális kilátás az oldalirányú üléshelyzet révén
- A Dynamic Reach Control (DRC) csökkenti az oszlop oldalirányú kilengését a be- és kitárolás során
- Előre beállítható haladásra, emelésre és süllyesztésre vonatkozó határértékek
- Opcionális személyi védőberendezés (PSA)
Ergonómia
A targoncavezető könnyedén tudja mozgatni az emelőtengelyt az ergonomikus kialakítású multifunkciós joystick segítségével. A kényelmes vezetésről a tágas vezetőfülke, a többféleképpen állítható ülés és a kezelőelemek intuitív elrendezése gondoskodik. Az oldalirányú üléshelyzetnek köszönhetően a vezetőnek jó kilátása van minden irányban, így nem kényszerül megerőltető testmozdulatokra. A puha és stabil padlószőnyeg, valamint az opcionális levegőrugós ülés csökkenti a vezető testét érő ütéseket és rázkódásokat. A színes kijelzőn minden információ gyorsan áttekinthető.
- Ergonomikus, intuitív módon kezelhető joystick
- Többféleképpen állítható ülés
- Tárolóhelyek a fülkében
- A színes kijelzőn minden fontos információ megjelenik
Rakománykezelés
A magasraktári targonca hajtása révén nagy emelési magasságokban is nagy sebességgel működik. A magasban végzett rakománykezelést ezenkívül számos segéd- és kamerarendszer – például az automatizált villaciklus – támogatja. A jármű egy raklap be- vagy kitárolásakor egy gombnyomásra három mozgást hajt végre önállóan. Az opcionális villakamera és a szintén opcionális keresztvonalas lézer együtt nagy segítséget jelentenek a kezelő számára: a lézer a raklap pontos felemelésében nyújt segítséget, a villakamera pedig magasban történő rakodáskor optimális rálátást biztosít a rakományra, valamint nagyobb rakodási teljesítményt tesz lehetővé. A targonca opcionálisan kapható raktári navigációs rendszerbe is integrálható. Így a szűkfolyosós berendezés automatikusan a leggyorsabb és leghatékonyabb útvonalon érheti el a szükséges raklaphelyet. A rendszer RFID- vagy vonalkódos technológiát használ. A targonca szükség szerint forgó vagy teleszkópos villákkal is felszerelhető.
- Opcionális villakamera és keresztvonalas lézer segíti a rakománykezelést
- Korszerű segédrendszerek
- Számos pozicionáló segédeszköz
- Elektronikus támogató funkciók
Szerviz
Az A sorozatú magasraktári targonca robusztus és hosszú élettartamú technológiája mindent összevetve csökkenti a szerviz- és életciklusköltségeket. A CAN-bus csatlakozás egyszerű szervizfolyamatokat biztosít: notebookkal kiolvasható és ellenőrizhető a jármű összes adata. Az akkumulátor cserekocsi segítségével gyorsan kicserélhető.
- CAN-bus csatlakozás
- Gyors akkumulátorcsere
- Robusztus járműszerkezet
Műszaki adatok
Model | Load capacity/Load | Lift | Travel speed, with/without load | Aisle width with pallet 800 x 1200 along forks | Battery voltage/rated capacity (5h) |
---|---|---|---|---|---|
A-Example 1 | 1,0 (t) | 7600 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1740 (mm) | 48 / 700 (V)/(Ah) o. kWh |
A-Example 2 | 1,35 (t) | 7450 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1665 (mm) | 48 / 980 (V)/(Ah) o. kWh |
A-Example 3 | 1,5 (t) | 12850 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1765 (mm) | 48 / 1120 (V)/(Ah) o. kWh |
Opcionális felszereltség
-
Személy védő rendszer (PPS)
-
Villakamera és keresztvonalas lézer
-
Menetbiztonsági asszisztens
-
Navigálás a raktárban
-
Linde System Control (LSC)
-
Dynamic Reach Control (DRC)
-
Linde flottakezelés
-
BlueSpot™

Személy védő rendszer (PPS)
A DIN 15185 szabványnak megfelelően a lézerszkennerek a jármű előtt és mögött, egy kilenc méteres biztonsági zónában észlelik az ott tartózkodó személyeket. Ha a szkenner a zónában tartózkodó személyt érzékel, a rendszer figyelmeztető hangjelzést bocsát ki, és a jármű automatikusan megáll. Két további, állítható figyelmeztető mező lehetővé teszi a sebesség csökkentését még a biztonsági zóna előtt, és egyúttal biztonságos sebességváltásra is használható.

Villakamera és keresztvonalas lézer
A villakamera és a keresztvonalas lézer együtt jelentősen megkönnyítik a rakománykezelést. A keresztvonalas lézer a raklap helyének bemérésével a pontos felemeléshez nyújt segítséget. A villakamera pedig a be- és kitárolás során magas polcszinteken optimális rálátást biztosít a rakományra.

Menetbiztonsági asszisztens
Ez a segédrendszer felismeri a vonalkódokkal vagy RFID-címkékkel megjelölt padlóegyenetlenségeket, valamint a polcon, a padlón vagy a födémen lévő akadályokat, és ezeken a helyeken célzottan korlátoz bizonyos járműfunkciókat, például a menet- és emelési sebességet, az emelési magasságot vagy villakitolást.

Navigálás a raktárban
A targonca a raktárkezelő rendszeren keresztül kapja a szállítási feladatokat. A rendszer rögzíti a szűk folyosón belüli pozíciót és az aktuális emelési magasságot. Ezután önállóan és a lehető leghatékonyabb úton a kívánt raklappozícióhoz irányítja a járművet. A vezetőnek csak a menetfunkciókat kell működtetnie.

Linde System Control (LSC)
A rendszer gyorsabb átrakodásról és nagyobb biztonságról gondoskodik. Az LSC alapváltozatában a rendszer megjeleníti a vezetőnek az adott emelési magassághoz tartozó maradék teherbírást. Az LSC kibővített változataiban a rendszer a tényleges rakománytömeghez és az adott emelési magassághoz igazítja a haladási, emelési és mellékmozgásokat.

Dynamic Reach Control (DRC)
Ez a rendszer a Linde System Control (LSC) valamennyi funkcióját magában foglalja, és gondoskodik az intelligens rakománystabilizálásról. A rakomány be- és kitárolása során az aktuális rakománysúlyhoz igazítja az elérési távolságot és kiküszöböli az oszlop oldalirányú kilengését. Így gyorsabban mozgathatóvá válik az áru, és csökken a rakományok és polcok sérülésének veszélye.

Linde flottakezelés
A járműflotta kezelését a Linde flottakezelési rendszere végzi. a karbantartás megtervezésétől a karbantartási és javítási tevékenységek dokumentálásán keresztül a hozzáférés szabályozásáig.

BlueSpot™
A Linde BlueSpot™ útvonalfigyelő figyelmeztetőberendezés az útvonalra kék fényt vetítve növeli az üzembiztonságot: a LED-spotlámpa zaj nélkül teszi láthatóvá a targoncát.