A flottakezelő a connect: szoftvert használja a személyi számítógépen
Az összes adat egy helyen

Flottakezelés a connect:desk alkalmazással

A connect: szoftvere jól áttekinthető hozzáférést nyújt a flotta összes adatához. Az alkalmazás a járművek és járművezetők adatainak kezelésére szolgál, és jelentések egyszerű összeállítását teszi lehetővé.

connect:desk – a flottakezelő szoftver

A járművek és járművezetők kezelésétől a flotta bevetéstervezésén, a járműadatok felügyeletén és elemzésén keresztül a karbantartás-tervezésig – a connect:desk a teljes flottakezelés központi eleme. A szoftver intuitíven kezelhető. A tapasztalt flottakezelők és a csak bizonyos funkciókat igénylő alkalmi felhasználók egyformán könnyen használhatják.

A szoftver engedélyezett verziója:

connect:desk 1.6.12, 1.6.17, 1.7.7, 1.7.12

connect:composer 1.3.2, 1.3.3, 1.3.5

A hozzáillő infrastruktúra

Bluetooth, WLAN vagy mobiltelefon – bármilyen infrastruktúrához és flottához az optimális átviteli technológia áll rendelkezésre. Mindhárom változat a járművezetők vagy a flottakezelő aktív beavatkozása nélkül, automatikusan fut a háttérben. Az átvitelek egy flottán belül is kombinálhatók.

Bluetooth

Ha a jármű egy szinkronizáláspont (SyncPoint) hatótávolságán belülre kerül, a rendszer az adatokat Bluetoothon keresztül automatikusan lehívja és továbbítja.

Az előnyök áttekintése

  • Nincs beavatkozás a WLAN-hálózatba
  • Költséghatékony: rendszerint már a gyárban be van építve. Az adatátvitelhez már néhány szinkronizálási pont elhelyezése is elegendő a telephelyen.
  • Adatbiztonság: Az adatok nem kerülnek ki a vállalattól. Így a felhasználó teljeskörűen felügyelheti adatait.

A járművön

  • Szerelőkészlet: Bluetooth nélküli régebbi járművekhez az utólagosan felszerelhető Bluetooth szerelőkészlet áll rendelkezésre. Ez a központi pótalkatrész-raktárból (Kahl) rendelhető meg.

Infrastruktúra a helyszínen

  • A szinkronizálási pontokat a gyár területén olyan megfelelő helyeken kell telepíteni, ahol a járművek ismétlődően elhaladnak – például rakodóhelyeknél, közlekedési csomópontokban vagy parkolóhelyeken.

WLAN

A WLAN-hálózaton belül az adatok továbbítása közvetlenül a járműről történik az adatbázisba.

Előnyök áttekintése

  • Adatbiztonság: Az adatok nem kerülnek ki a vállalattól. Így a felhasználó teljeskörűen felügyelheti adatait.
  • Új infrastruktúra nem szükséges: a connect: a vállalat meglévő WLAN-hálózatát használja.
  • Aktuális adatok: a széles körű lefedettségnek köszönhetően az adatok továbbítása késedelem nélkül történik, és az adatok mindig aktuálisan állnak rendelkezésre a connect:desk alkalmazásban.
  • Hitelesítési algoritmusok és IT-szabványok: A WPA2 (jelszóval) vagy WPA2-Enterprise (tanúsítvány) segítségével történő hitelesítés megfelel a szabványoknak, és biztonságos.

A járművön

  • A járművet egy (szerelőkészletként kapható) WLAN-dobozzal kell ellátni.

Infrastruktúra a helyszínen

  • A connect: egyszeri, helyszíni üzembe helyezését szakemberek végzik.
  • A WLAN-átvitel megvalósításához a vállalat IT-osztályával való együttműködés szükséges.

Mobiltelefon

Az adatok adatbázisba továbbítása mobilhálózaton keresztül történik.

Előnyök áttekintése

  • Infrastruktúra nem szükséges: a Bluetooth vagy WLAN segítségével megvalósított megoldással szemben az adatok továbbításához az üzem területén nincs szükség hardverre.
  • Bel- és kültér: a járművek bel- és kültéren is képesek továbbítani adatot. A kapcsolat stabilitása a mobilhálózat-üzemeltető hálózatától függ.
  • Gyors és egyszerű telepítés: Az adategység régi járművek esetén utólag, néhány mozdulattal elhelyezhető.

A járművön

  • Az online doboz majdnem minden új járműhöz megrendelhető a gyártól.
  • Régebbi járművekhez számos típushoz kapható szerelőkészlet, amely néhány mozdulattal felszerelhető.

Infrastruktúra a helyszínen

  • Az adattovábbításhoz kiegészítő infrastruktúra (mint például szinkronizálási pontok vagy WLAN-csomópontok) nem szükséges.

Jelentések és elemzések

Átláthatóság a connect:desk alkalmazással

A járműflottára vonatkozó átfogó adatok alapján a connect:desk szoftverrel több mint 15 interaktív jelentés készíthető a flottára, egyedi területekre, járművekre vagy járművezetőkre vonatkozóan. Az adatok jól áttekinthető diagramokban és táblázatokban jelennek meg. Ezek alapján a flottakezelők pontosan tudhatják, melyik járművet mikor, ki és hogyan használta.

A jelentések 4 kategóriába sorolhatók:

  • Napló:Az egyes járművek valamennyi rögzített eseményének listája
  • Használat:Az összes jármű használata és kihasználtsága áttekintésben
  • Szolgáltatás:Az összes jármű szerviz- és karbantartási időpontja összefoglalva
  • Koordinálás: Az összes jármű használata és kihasználtsága áttekintésben

A legfontosabb jelentések áttekintésben

A Linde flottakezelési szoftverének foglaltságnaplója

Foglaltsági napló

Itt látható, hogy ki, mikor, melyik járművet használta. Ehhez a rendszer minden járműhöz feljegyzi a járművezető be- és kijelentkezési idejét. A különleges események vagy balesetek mindig egyértelműen hozzárendelhetők.

Az ütközésértékeket mutató képernyőkép

Ütközések

Az ütközésértékek segítségével követhető, hogy egy járművezető mikor okozott ütést a járművon (például valaminek nekiütközve vagy kátyúba hajtva). Ennek kimutatásával a járművezetők felelősségtudata növelhető.

A járműhasználatot mutató képernyő

Járműhasználat

Itt egy adott jármű használatának módjáról találhatók részletes információk: Mióta van egy járművezető bejelentkezve? Hogyan oszlik meg ez az idő a menetek és az emelések között?

A karbantartásjelentést mutató képernyő

Karbantartásjelentés

Itt látható a flottajárművek esedékes karbantartási és szervizidőpontjainak áttekintése. Ez megkönnyíti az ütemezést. Ezenkívül ilyen módon a karbantartási időpontok a költségek csökkentése érdekében kötegelhetők is.

A kihasználtság eredményeit bemutató képernyő

Kihasználtság

Ez a jelentés a járműflotta optimalizálásában nyújt segítséget. Itt látható, hogy a járművek milyen hosszan vannak használva, vagy esetleg egyáltalán nem voltak használatban. A kiértékelés a teljes flottára vagy egyedi járművekre is lehetséges.

A járműelosztást bemutató képernyő

Járműelosztás

Itt összefoglalva látható, hogyan áll össze a flotta – gyártók, járműtípus és más feltételek szerint felosztva.

Flottakezelés

A jövő flottája hálózatban, hatékonyabban és biztonságosabban dolgozik. A Linde digitális connect: flottakezelő rendszere biztosítja ehhez a megfelelő megoldást.

Áttekintés

connect: funkciók

A connect: funkciómoduljait a saját egyéni követelményeit optimálisan kielégítő rendszerré szervezheti.

Funkciók

connect: Hardver

A connect: hardverkomponensei összekapcsolják a flottát, az adatbázisokat és a szoftvert.

Hardver