Magyarország
Kezdő oldal

Újabb targoncák a 39X sorozatban

28-Jan-2008

A Linde robbanómotoros targoncák köre kibővült a H 14-től H 20-ig jelölt típusokkal
Az új targoncák kifejlesztésével a Linde Anyagmozgatás üzletága tovább bővítette a rendkívül sikeres 39X jelű targoncák körét.

A targonca igazodik a jelenlegi követelményekhez: mozgékony, gyors, minimális karbantartást kíván, és mintegy 12%-al kevesebb üzemanyagot fogyaszt az elődjéhez képest. Ezzel megfelel az olyan magas követelményeknek, melyet az "intenzív felhasználók" - szállítmányozók, építőanyag-ipar, ital - és vegyi, valamint műnyaggyártás - elvárnak. A fejlesztések döntő része a sebesség, gyorsulás és egyszerű szervizelhetőség javítását célozta meg, figyelembe véve a Linde 39X sorozatnál bevált építési elveket: a hidrosztatikus a targoncák működéséhez pontosan illeszkedő motortechnológiát, a felső oszlopdöntő munkahangereket, a vezető munkaterének rezgéscsökkentő kapcsolódását a hajtótengelyhez, továbbá az emelőoszlop funkcióinak elektronikus vezérlését.

A munkatér kialakítása: kulcs a magasabb termelékenységhez
A munkatér nagy mozgási szabadságot biztosít a kezelőnek. Az előző modellel összevetve a védőkeret minden részén növekedett a hely. A fellépő és kapaszkodási pontok a védőkereten időt és erőt spórolnak a be- és kiszállásnál, egyben csökkentik a sérülésveszélyt. További támogatást jelent a kezelőnek a csökkentett pedálút, mellyel a targonca még finomabban gyorsítható. Segíti a munkavégzést, a teher még pontosabb mozgatásával a közvetlen, késleltetésmentes hidraulika-vezérlés. A vezetőfülke modulrendszerű kiépítése lehetővé teszi az adott üzemeltetési körülményeknek megfelelő további egységek beszerelését, pl. fűtés, rádió vagy klíma. A Linde 39X dízel- és gázüzemű sorozatának egy sajátos ismertetőjegyét az új modellek is viselik: a hajtómű/emelőoszlop rezgés- és zajmentesen kapcsolódik a kezelőtérhez/ targoncakarosszériához, ezáltal ezektől mind a targoncakezelő, mind a környezet jelentősen tehermentesített. Ugyanakkor a felső elrendezésű oszlopbillentő munkahengerek nagyobb emelőhatással dolgoznak keskenyebb emelőoszlop kialakítás mellett is, ezáltal a látótér menetirányban megnövekedett és ezzel a munka még biztonságosabbá vált. A döntő munkahaengereket karbantartásmentes csapágyazás kapcsolja a védőkerethez, így ez a konstrukció a szervizelést is könnyíti. Mivel a kezelő és a környezet számára nincs hangos ütközés, nincs zajterhelés és a targonca szerkezetének csökkent terhelése miatt az üzemeltetési költségek is alacsonyabbak.

Újabb motor, javított összehangolás:

További fontos eleme az új típusoknak az új motor: lehet ez dízelmotor 26 kW, vagy gázüzemű motor 28 kW telejesítménnyel. Mindkét motortípus alacsony fordulatszámon nagy forgatónyomatékkal rendelkezik, takarékos fogyasztásúak, csendesek és kicsi a kipufogógáz kibocsájtásuk.

Kopásmentes hajtómű

A hidraulikus elemek kialakítása is speciálisan a targonca üzemeltetési körülményekhez illeszkedik. A kerekek forgatása a hajtómotortól áttételezett hajtómű, és ezáltal kopóelemek nélkül, közvetlenül történik. Az üzemeltető és a kezelő számára előny: csökkentett üzemanyagfogyasztás, jobb finomszabályozás és magas élettartam.

Alacsonyabb szervizráfordítások

Mintegy 25%-al alacsonyabb szervizköltségeket ígérnek a már ismertetett konstrukciós fejlesztések. Ehhez jön még a jobb hozzáférhetőség a levehető szerelőajtókon keresztül. A hajtómotorok külön is kiszerelhetőek. Nagy súlyt helyezett a fejlesztés a por behatolása elleni tömítésekre, biztosítva a szerkezeti elemek szennyeződés elleni védelmét.

kérjük kattintson ide: download Download (PDF, 181 kB)

back

lap tetejére