Magyarország
Kezdő oldal

Növelt vonóerő, egyre nagyobb változatosság

19-Jan-2015

A Linde Anyagmozgatás vontatók és platós teherszállító járművek új termékcsaládjával jelent meg a piacon. Egy 6 tonnás vontató mellett, a villástargoncagyártó kínálatát egy 8 t vonóerejű eszközzel is bővítette, hogy ezáltal egy új piaci szegmensben is megjelenjen.

A termékskála az előzőeken kívül egy 800 kg teherbírású és 7 t vonóerejű teherszállító gépjárművel, a Linde W08-sal is bővült. A legújabb technológiának köszönhetően valamennyi eszköz gépkocsihoz hasonló ergonómiai kialakítású, és három különböző vezetési módozatban használható, automatikus rögzítő és parkolófékkel, rugózott és független kerékfelfüggesztéssel készül, Linde-féle “kanyar-asszisztenssel” van ellátva, mely a kanyarodás ívének megfelelően szabályozza a sebességet. Továbbá lehetséges rajtuk az oldalirányú akkumulátor -csere és végül, de nem utolsósorban, kiegészítő felszerelések és szerelvények széles skálája áll rendelkezésre hozzájuk, hogy a vontatókat bármilyen alkalmazásnak megfelelő felszereltséggel lássák el.

A Linde P60 - P80-as vontatók gyártóüzemekben és iparvállalatok, valamint repterek külső részein is nagyon jól alkalmazhatók. Egyre gyakrabban használják őket vontató gyanánt nagyobb vontatmányokhoz és logisztikai vonatokhoz. A 6-8 tonnáig terjedő vonóerőnek köszönhetően rakományukat dombokon vagy rakodórámpákon is átvontatják, és a nagy hasmagasságnak köszönhetően különösebb erőfeszítés nélkül legyőznek olyan akadályokat, mint sínek, oszlopok, gödrök. Ennek során a rugózó független kerékfelfüggesztés elnyeli a három keréken az egyenetlen talaj által okozott vibrációt, s így a berendezéssel végzett munka kellemes és egészséges, a felhasználási lehetőségek pedig rugalmasak. A szállítandó rakományok miatt a rugós elemeket a tehergépjármű hátsó tengelyén még külön megerősítették.

A vontatókat és teherszállító járműveket karbantartást nem igénylő, 4,5 kW-os váltóáramú villanymotor hajtja, mely a járművet 20 km/h maximális sebességre tudja felgyorsítani. A három különböző teljesítményű üzemmód - úgy mint: „Performance”, „Efficiency” és „Economy” - segítségével a gépkezelő választhat az eszközosztályon belül a legnagyobb anyagmozgatási teljesítmény, és a leggazdaságosabb energiafogyasztás között. Annak érdekében, hogy takarékoskodjon az energiával és meghosszabbítsa az akkumulátor élettartamát, a kijelzőn lévő ECO gomb segítségével a gépkezelő ”Performance” vagy „Efficiency” üzemmódból’’ bármikor „Economy” üzemmódba kapcsolhat. Ez különösen akkor javasolt, ha az elvégzendő feladathoz nem szükséges nagy sebesség és gyorsulás. A megmaradt töltésre gyakorolt hatás a frissített kijelző-álláson követhető. A 240 és 375 Ah akkumulátor-kapacitásoknak köszönhetően optimálisan lehet alkalmazkodni a legszélesebb körű felhasználási igényekhez és egy feltöltéssel elérhető üzemidőhöz, ami annyit jelent, hogy az eszköz használója választhat a teljesítmény és az üzemidő között és optimalizálni tudja ezek költségét.

Kényelmes vezetőfülke
Az új termékcsalád ergonómiai szempontból is jelentős pozitívumokat nyújt. A vezető mindkét oldalról alacsony fellépőről, nagy, lekerekített, csúszásmentes lépcsőkön kényelmesen szállhat fel az eszközre és ülhet be a vezetőülésre. Ott intuitív, a személygépkocsikkal azonos módon elrendezett vezérlőelemeket talál és számos olyan helyet, ahová az okmányokat, személyes tárgyait el tudja rakni, és így kényelmesebben dolgozik. A szabvány kialakításnál a vontatót kulcsos kapcsolóval lehet indítani, de létezik - külön költség felszámítása nélkül – PIN-kódos kioldású változat is. Ez minimálisra csökkenti a jogosulatlan használat kockázatát, amiből sérülések és károk keletkezhetnének.

Az alvázat, mely a korábbi típushoz képest 150 milliméterrel hosszabb, ám fordulási sugara a korábbi eszközével azonos, a Linde fejlesztőmérnökei arra használták, hogy jelentősen növeljék a lábtér kényelmét, annak érdekében, hogy a vezetőfülke a lehető leginkább megfeleljen a vezető igényeinek és alkalmazkodjon testalkatához. A beállítások testreszabásával a legkülönbözőbb módon lehet állítani mind a kormányoszlopot, mind a rugózott ülést. Az új interaktív kijelző két különböző menü-felülettel olyan hasznos adatokkal látja el a vezetőt, mint például az akkumulátor töltöttségi szintje adott időpontban, az üzemóraállás és a haladási sebesség. Olyan fontos kapcsolók is helyet kaptak itt, mint például lassúmenet („mászó fokozat”) ECO üzemmód, és olyan választható felszereltségek kapcsolói, mint az ablaktörlő és a fényszórók.

Az újratervezett alváz kialakításánál nagyon fontos szempont volt, hogy a gépkezelő minél jobban kilásson minden irányba, és hogy az alacsony súlypontra figyelemmel maximális stabilitást biztosítsanak az eszköznek. Fontos volt ezen kívül, hogy a kezelő munkaterülete biztonságos, továbbá a hátsó vontatmánycsatlakozás jól látható legyen, hogy így a vontatmány fel-lekapcsolása könnyebbé váljon. Négy, egymástól független fékrendszer révén az eszköz az összes vezetési helyzetben nagyobb biztonsággal használható. Ha a vezető leveszi a lábát a pedálról, vagy ellenkező irányú haladásba kapcsol, az eszköz automatikusan fékez, és regeneratív energiát hoz létre, melyet visszatáplál az akkumulátorba, ezáltal növelve annak élettartamát.

Egy másik fontos biztonsági jellemző az automatikus kézi-, vagy parkolófék. A pedálok felengedésekor ez automatikusan aktiválódik. Ez annyit jelent, hogy a vezető bármikor otthagyhatja az eszközt, akár egy emelkedőn is, anélkül, hogy ezt kétszer is meggondolná, a kézi-, vagy parkolófék ugyanis csak akkor enged fel, ha ismét nyomják a gázpedált. Dombon haladásnál a beépített dombmenet-asszisztens akadályozza meg, hogy a gépjármű visszaguruljon a mögötte haladókra. Ezen kívül minden keréken önszabályozó hidraulikus dobfék van, mely biztonságosan lassítja le az eszközt és az általa szállított rakományt.

A szokásos Linde kanyar-asszisztens pedig megakadályozza, hogy kanyarban túl gyorsan vezessék a gépjárművet: kormányzási szögtől függően lecsökkenti a sebességet, és ezzel szintén hozzájárul a munkavégzés környezetének biztonságosságához.

A hat milliméter vastag acél alváz, a CAN bus hozzáférés,- melynek segítségével a hibák gyorsan diagnosztizálhatók - és a gépjármű paraméterei módosíthatóak; az új, robosztus meghajtó tengely, az innovatív vezérléstechnika, a hosszabb használati idő, cserélhető üléspárnázat, ezek mind olyan jellemzők, melyek az új terméksorozathoz tartozó eszközöket hosszú élettartamúakká és könnyen szervizelhetőekké teszik. Egy további újítás az oldalirányú akkumulátorcsere, melynek köszönhetően nincs szükség darura: az akkumulátorcsere görgős cserepad vagy raklapemelő kocsi segítségével könnyen és gyorsan elvégezhető egy oldalajtón keresztül. Az akkumulátorcsere szükség esetén azonban daru használatával is elvégezhető, ahogy korábban.

Kiegészítő felszereltségek széles választéka gondoskodik arról, hogy a használóknak az igényeknek megfelelő, személyre szabott eszközük legyen. Ezeknek a köre a különböző ülésektől és kapcsolószerkezetektől; a két, oldalt található lassúmenet kapcsoló gombon át, - melyek a lassabb haladást, és a vontatmány egyszerűbb csatlakoztatását szolgálják - egészen a nap elleni védekezésig (árnyékolók), az első-, tető-, és a hátsó ablakig, az oldalajtókig, a vezetőfülkéig, az eszközre beszerelt világításig, és a különböző fellépőkig terjed.

back

lap tetejére